Lempäälän Rauhanyhdistys

Osoite: Vätäräisentie 3, 37550, Lempäälä   Katso kartalta

Yleistä

TLempäälän rauhanyhdistys kuuluu Suomen evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimivaan vanhoillislestadiolaiseen herätysliikkeeseen.

Toiminnan tarkoituksena on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää. Nimen rauhanyhdistys lähtökohtana on Jumalan rauha, jonka elävä usko synnyttää ihmisessä.

Rauhanyhdistys järjestää toimitalollaan, kodeissa ja seurakunnan tiloissa hartaustilaisuuksia – seuroja, joihin kaikilla on vapaa pääsy. Lisäksi järjestetään kirkkopyhiä ja ehtoolliskirkkoja seurakunnan tiloissa.

Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuksiimme!

Seurat
Rauhanyhdistyksen toiminnalle on tunnusomaista sanankuuloon kokoontuminen – seurat. Seuroihin kokoonnutaan viikoittain toimitalolle tai koteihin. Seuroihin tullaan mahdollisuuksien mukaan koko perheen voimin ja ohjelma muodostuu seurapuheista sekä virsien ja Siionin Laulujen laulamisesta. Puheen johdantona on aina Raamatusta luettu teksti. Keskeisimpinä asioina seurapuheissa on sanoma syntien anteeksiantamuksesta ja kutsu Jumalan valtakuntaan.

Lempäälän Rauhanyhdistys ry lähettää seurapuheita myös internetin välityksellä vuorotellen Tampereen Rauhanyhdistyksen ry:n ja Ylöjärven Rauhanyhdistys ry:n kanssa. Näistä mahdollisista ns. nettiseuroista on mainittu allaolevassa ohjelmassamme. Tällöin seurapuhe on kuultavissa etänä omalta tietokoneelta (  seurojen aikana ) painamalla allaolevaa linkkiä.

Nettiseurat.

Päiväkerho ja pyhäkoulu
Päiväkerhoa pidetään viikoittain 4-6 vuotiaille lapsille toimitalon kerhotiloissa. Päiväkerhossa askarrellaan, leikitään, lauletaan ja pidetään uskontotuokio.

Pyhäkoulut pidetään kodeissa ja toimitalolla sunnuntaisin 3-10 vuotiaille lapsille. Pyhäkoulussa on esillä usein kirkkovuoden mukainen evankeliumiteksti, jonka ydinajatukset opettaja havainnollistaa ja kertoo mahdollisimman yksinkertaisesti.

Raamattuluokka
Lasten raamattuluokka alkaa noin 10-vuotiaana ja nuorten raamattuluokka yläasteelle siirryttäessä. Raamattuluokkien tarkoituksena on syventää varhaisnuorten raamatuntuntemusta, hoitaa heidän uskonelämäänsä sekä tukea kotien kristillistä kasvatusta.

Toimitilan varauskalenteri (tekeillä )

Toimintakalenteri

22.04  la 18:00    Alueellinen nuorten keskusteluilta Lempäälän ry:llä. Nettilähetys.
22.04  la 18:00    SRK:n seurat Kylmäkosken srk-talossa. Os: Lehtitie 3, Akaa.
23.04  su 16:00    Julkaisuilta ja seurat. Nettilähetys.
28.04  pe 19:00    Raamattuluokat
30.04  su 16:00    Seurat.
05.05  pe 19:00    Raamattuluokat
06.05  la 18:00    Aviopuolisoilta. Aihe: läheisyys.
07.05  su 10:00    Akaan kevätseurat Toijalan kirkossa. Jumalanpalvelus ja pyhäkoulun kevätkirkko.
    11:30    Keittolounas srk-talossa.
    12:30    Seurat kirkossa.
09.05  ti  09:00    Tiistaikerho. Retki Helsinkiin; kohteena mm. kansallismuseo. Bussi lähtee ry:n pihalta.
14.05  su 16:00    Äitienpäiväseurat.
17.05  ke 18:30    Kirkkoseurat. Metsäkansan kirkko.
18.05  to 18:30    Naistenilta. Aihe: Jumalan ihmeet elämässäni.
20.05  la 10:00    Ystäväkerhon kevätretki.
21.05  su 16:00    Kevätjuhla.