Lempäälän Rauhanyhdistys

Osoite: Vätäräisentie 3, 37550, Lempäälä   Katso kartalta

Yleistä

TLempäälän rauhanyhdistys kuuluu Suomen evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimivaan vanhoillislestadiolaiseen herätysliikkeeseen.

Toiminnan tarkoituksena on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää. Nimen rauhanyhdistys lähtökohtana on Jumalan rauha, jonka elävä usko synnyttää ihmisessä.

Rauhanyhdistys järjestää toimitalollaan, kodeissa ja seurakunnan tiloissa hartaustilaisuuksia – seuroja, joihin kaikilla on vapaa pääsy. Lisäksi järjestetään kirkkopyhiä ja ehtoolliskirkkoja seurakunnan tiloissa.

Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuksiimme!

Seurat
Rauhanyhdistyksen toiminnalle on tunnusomaista sanankuuloon kokoontuminen – seurat. Seuroihin kokoonnutaan viikoittain toimitalolle tai koteihin. Seuroihin tullaan mahdollisuuksien mukaan koko perheen voimin ja ohjelma muodostuu seurapuheista sekä virsien ja Siionin Laulujen laulamisesta. Puheen johdantona on aina Raamatusta luettu teksti. Keskeisimpinä asioina seurapuheissa on sanoma syntien anteeksiantamuksesta ja kutsu Jumalan valtakuntaan.

Päiväkerho ja pyhäkoulu
Päiväkerhoa pidetään viikoittain 4-6 vuotiaille lapsille toimitalon kerhotiloissa. Päiväkerhossa askarrellaan, leikitään, lauletaan ja pidetään uskontotuokio.

Pyhäkoulut pidetään kodeissa ja toimitalolla sunnuntaisin 3-10 vuotiaille lapsille. Pyhäkoulussa on esillä usein kirkkovuoden mukainen evankeliumiteksti, jonka ydinajatukset opettaja havainnollistaa ja kertoo mahdollisimman yksinkertaisesti.

Raamattuluokka
Lasten raamattuluokka alkaa noin 10-vuotiaana ja nuorten raamattuluokka yläasteelle siirryttäessä. Raamattuluokkien tarkoituksena on syventää varhaisnuorten raamatuntuntemusta, hoitaa heidän uskonelämäänsä sekä tukea kotien kristillistä kasvatusta.

Toimintakalenteri

15.04  su 14:30    Seurakuntapäivä. Aihe: uskomisen ilo ja vapaus.
18.04  ke 18:30    SRK:n seurat. Urjalan seurakuntatalo, Urjalantie 8.
20.04  pe 19:00    Raamattuluokat.
21.04  la 14:00    Seurat Himminkodossa.
21.04  la 18:00    Alueellinen nuorten keskusteluilta.
22.04  su 12:30    Lounas toimitalolla.
    14:00    Julkaisuilta ja seurat.
27.04  pe 19:00    Raamattuluokat.
28.04  la 18:00    Aviopuolisoilta pyhäkoulupiireittäin. Aihe: puhalletaan yhteen hiileen.
29.04  su 14:30    Juhlaseurat.
04.05  pe 19:00    Raamattuluokat.
06.05  su 10:00    Akaan kevätseurat ja pyhäkoulun kevätkirkko. Jumalanpalvelus Toijalan kirkossa.
    11:30    Kirkkokahvit srk-talolla.
    12:30    Seurat kirkossa.
09.05  ke      Tiistaikerhon retki. Lähtö toimitalolta klo 9:15.
10.05  to 16:00    Helatorstaiseurat.